tiistai 29. tammikuuta 2019

Katse

Minä en saanut tervehtiä miespuolisia asiakaspalvelijoita. Kohteliaat sanat kuten Kiitos ja Heihei - joiden pitäisi kuulua jokaisen ihmisen sanavarastoon, saattoivat suututtaa sinut. 
Häpesin käydä kaupassa kanssasi. Oloni oli useimmiten epämukava. Katseeni laahasi aina markettien lattiaa, koska en halunnut kiinnittää kenenkään miehen huomiota. 
Jos joku miespuolinen jäi vahingossakin katsomaan minua pidempään, aloit sinä aina haastamaan riitaa miehen kanssa ja suoltaa suustasi törkeyksiä. 

Häpesin.

Nautin yksinäisistä kauppareissuista. Hymyilin vastaan tuleville ihmisille, kiitin kohteliaasti ja toivotin mukavaa päivänjatkoa.
Mutta vaikka kävinkin kaupassa ilman sinua, vilkuilin aina sivuilleni. Sinä olit jossain. Et ehkä fyysisesti läsnä, mutta olin sinun otteessasi kuitenkin.



Toisin kuin minulla, sinulla oli oikeus flirttailla naisten kanssa. Sinä teit sitä minun seurassani. Ja kuinka paha olo siitä tulikaan. Sekä riita tietenkin. Sinä sanoit sitä vitsiksi.

Minä olin tosikko sekä nalkuttava akka. 

Ja niinkuin aina, sinä sanoit ne sanat nauraen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti